DE AUTEURS
Rik Van Braband

Jan Van Schaftingen
Wouter Bardyn

Het belang van het vak geschiedenis wordt onderschat. Het is pas door ‘gisteren’ te kennen dat leerlingen ‘vandaag’ kunnen begrijpen. Jongeren worden aangespoord om kritisch na te denken, om een eigen wereldbeeld te vormen en om burgerzin te ontwikkelen. Leerkrachten en leerlingen staan dus voor een hele uitdaging!

Memoria 1 krijgt een update die beantwoordt aan alle nieuwe eindtermen en leerplannen 2019. Inzicht verwerven en redeneren met en over bronnen staan centraal. Historische vorming krijgt een prominente plaats. De glasheldere structuur, de wetenschappelijke degelijkheid, de doordachte didactische aanpak en het sterke bronnenmateriaal blijven de troeven van Memoria.

Memoria 1 editie 2019:
we blijven geschiedenis schrijven

De geschiedenis leert ons heel wat

Meer edities

Over Pelckmans

Pelckmans uitgevers maakt educatieve, algemene en professioneel-wetenschappelijke uitgaven en verzorgt opleidingen. Door vernieuwing, expertise en passie voor ons vak te delen, bouwen we aan de uitgeverij van de toekomst.

Neem contact met ons op

Vul onderstaande formulier in voor meer informatie of bezoek onze website.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.